Проблема с перенаправлением почты

Тема в разделе "Lotus - Администрирование", создана пользователем SHuRuP8, 7 апр 2008.

  1. SHuRuP8

    SHuRuP8 Гость

    Уважаемые коллеги! Помогите пожалуйста решить такую проблему.

    Требуется направлять почту с Lotus через сервер провайдера.
    В конфигурации сервера в Relay host for messages leaving the local internet domain: указываю сервер провайдера, почта все равно идет напрямую.
    Поднимал новый сервер, прописывал сервер провайдера, все получается. Скажите в чем может быть проблема, может где какую галку лишнюю поставил? Также в Router/SMTP пропала вкладка Rules, причем уже не первый раз пропадает. Как возвращал уже не помню :)

    Заранее спасибо!
     
  2. puks

    puks Lotus team
    Lotus team

    Регистрация:
    3 фев 2007
    Сообщения:
    1.967
    Симпатии:
    16
    А сервер перезапускал?

    По поводу закладки: _http://www-1.ibm.com/support/docview.wss?rs=0&uid=swg21214711
     
  3. collection

    collection Well-Known Member

    Регистрация:
    4 июл 2006
    Сообщения:
    472
    Симпатии:
    0
    1) в настройках конфигурации использование SMTP для отправки сообщений во внешние домены Интернета: ВЫкЛ + Relay host for messages leaving the local internet domain, ну и tell router update config
    2)
    Rules tab does not display on Server Configuration document when viewed using the Admin client and in some cases the Notes client
    Technote (FAQ)

    Problem
    When using the Domino Administrator client, the Rules tab does not display when you select Messaging Settings on the Configuration tab. This issue occurs after you upgrade the design of the Domino Directory to the 6.5.4 or 7.0 pubnames.ntf. You may also notice that after a Configuration document is edited from the Domino Administrator client, the Rules tab no longer appears when the document is viewed from the Notes client.

    Steps to reproduce
    1. Open the Domino Administrator client.
    2. Select the Configuration tab.
    3. In the left pane, select the Messaging -> Messaging Settings tab.
    4. In the main pane, select the Restrictions and Controls tab. The Rules tab should appear at this point.

    Solution
    The change in behavior where the Rules tab does not display when the configuration information is viewed from the Domino Administrator client, is the direct result of the fix introduced in Notes/Domino 6.5.4 and 7.0 for SPR# TSNG5W2AJC. To create and/or modify rules, you should use the Notes client.

    Note: The SPR TSNG5W2AJC is relative to undesired behavior when using the Domino Administrator client to work with rules. For details on these issues, refer to the document titled "Error on server rules - Function ActionEditRule - 4412: NotesError - Cannot locate field" (#1161905).

    The change in behavior where the Rules tab may not display when the Configuration document is viewed from the Notes client, is an unexpected regression issue caused by the fix for SPR# TSNG5W2AJC. This regression has been reported to Quality Engineering as SPR# STAA6HJ846. The issue occurs only in cases where the Configuration document was previously edited and saved from the Domino Administrator client.

    To avoid the regression issue in the future:
    Edit the ($MessageSettings) form and change the ActForm field from type "Editable" to "Computed For Display".

    To fix Configuration documents already in this state:
    The issue occurs because the ActForm field is present. To resolve the issue, delete the ActForm field from the Configuration document. There are two approaches to accomplish this:

    1. Create a Formula agent, designed to act on selected documents, and give it the following formula:

    Field ActForm :=@Deletefield

    Select the affected Configuration documents and run the agent.

    OR

    2. Code can be added to the ServerConfig form so that it deletes the field when the Configuration document is opened. Edit the ServerConfig form and add the following LotusScript code to the QueryOpen event:

    Dim doc As NotesDocument
    Set doc = Source.Document
    If Not doc.Isnewnote Then
    If doc.HasItem("ActForm") Then
    Call doc.RemoveItem("ActForm")
    Call doc.save(True, True)
    End If
    End If
     
  4. SHuRuP8

    SHuRuP8 Гость

    Спасибо, уже разобрался
    Просто создал новую конфигурацию и все заработало
     
Загрузка...
Похожие Темы - Проблема перенаправлением почты
  1. victorhalf
    Ответов:
    3
    Просмотров:
    2.605
  2. Zloikaktus
    Ответов:
    0
    Просмотров:
    11
  3. c0de3r
    Ответов:
    5
    Просмотров:
    134
  4. DobermannTT
    Ответов:
    10
    Просмотров:
    139
  5. SoulPaladin
    Ответов:
    4
    Просмотров:
    135

Поделиться этой страницей